Alustuseks
panin paika revalveeritava kursuse nö sisulise kondikava. Seejärel lasin seda ekspertidena
kommenteerida Naiskodukaitse ringkonnainstruktritel ja tegusamatel
vabatahtlikel. Suures osas langesid nende arvamused minu omadega kokku, aga
tuli ka üht-teist uut, mida peaks arvesse võtma. Seejärel viisin kondikavasse
muudatused sisse ja saatsin uue variandi veelkord ülevaatamiseks Naiskodukaitse
esinaisele. Selles osas olen praegu ootel ja vastust pole veel saanud.
Vormilise
külje pealt arutasin kava olemust Kaitseliidu Kooli õppekavade arenduse
spetsialistiga. Ütleme nii, et see arutlus ei viinud päris reaalse tulemini,
aga andis mulle ainet edasi mõtlemiseks. Ja mõelda oli mul siis vaja eelkõige
teemal, et Kaitseliidu Kooli kursusekavad on tavaliselt üles ehitatud kolme-
või kaheastmelisena ehk siis õppekava-ainekavad-tunnikavad või
õppekava-ainekavad. Minu kursusel on aga justkui ainult üks aine ja ma tahaks
selle üles ehitada hoopis nädalapõhiselt. Kuidas sellisel juhul aga sõnastada
eesmärke nii, et need jookseksid tavapärase loogika alusel õppekavast
tunnikavani? Igatahes siis mõeldes jõudsingi ma sobivale järeldusele, kus ma
nihutasin eesmärke ühevõrra kõrgemale ja tegin tunnikavadest nädalakavad,
jättes ainekavad üldse välja. Pole seda küll veel õppekavade arenduse
spetsialistiga üle rääkinud, aga ei usu, et tal midagi sellise vormistuse ja
loogika vastu on.
Ilmselt
kõlab see eelnev jutt niimoodi kõrvalt vaadates üsna segane või täitsa
arusaamatu, aga mul endal on hea meel, et leidsin loogika ja sain kava kallal
lammutustööd tegema hakata. Jõudsin siis natuke vähem kui poole peale. Aga
ilmselt nii ongi hea, sest kavaga töötamiseks on mul teine nädal veel
planeeritud ja nüüd kui olulised otsused on tehtud peaks ülejäänud
eesmärgistamine ja struktuuri loomine kiiremini minema, ma loodan.
Ja
siis väike refleksioon õpinädalast
ka:
Mida ma sel nädalal
õppisin?
Kas
ma nüüd just seda õppisin või siis tunnetasin oma nahal eeldatavat fakti, et
statsionaarkursust ei olegi niisama lihtne e-kursuseks teha. Ikka väga palju
tuleb nö ümber mõelda ja kohati ei tule see ümber mõtlemise vajadus enne
väljagi, kui pilootkursus läbi viidud, tunudb mulle.
Õppisin
jälle ühe võimaluse kursusekava jäiku raame paindlikumaks ja eesmärki
teenivamaks muuta. Kuna minu siin praktika käigus tehtav e-kursus ei jää
kindlasti ei Kaitseliidu Kooli ega Kaitseliidu viimaseks e-kursuseks, siis on see
nö „uus“ kursusekava vorm kindlasti järgmise kursuse kirjutamisel väärt
praktikana kasutatav.
Mis abistas mind
õppimises?
Sedapuhku
vist eelkõige keskkond. Tegutsesin omas kodus ja seega oli segajaid tunduvalt
vähem kui töökabnetis, kus ikka mõni inimene, telefonikõne, msn-i vestlus,
e-kiri või muu taoline olulise sõnumiga asi sisse sõidab ja tähelepanu nõuab.
Mis takistas minu
õppimist?
Olulisi
takistusi sel nädalal polnud. Kui jätta välja iseenda mõtelmine, mis esiteks
ütleb, et ma olen oma praktikaga nii maha jäänud, appi kas ma veel jõuan ja mis
siis saab jne jne ja teiseks kahtleb, kas minu juba mitu korad alustatud
kursuse e-õppesse viimine sel korral tõesti tõeseks saab. Aga noh siinkohal on
tõesti vaja vähem mõtlemist ja rohkem tegusid ja muud ei midagi.
Õhku jäänud küsimused?
Sel
nädalal polnudki.
Mis edasi?
Rohkem tööd, vähem paanitsemist. Veel
üks nädal on aega kavaga valmis saada.
Lihtsalt kommentaarina, et ma loodan, et oma magistritöö jaoks sa salvestasid/dokumenteerisid need vestlused, mis sul olid ekspertidega, need oleks hea töös kasutada kui osa disainiprotsessist.
ReplyDeleteKairit tervitades