Monday, November 14, 2011

Ikka veel 1.-s nädalas

Vaatan õudusega, et Kairit on kirjutanud, et pool praktikat on juba läbi, mina pole veel kusagile jõudnud. Kõik teised praktikalised näivad ka postituste järgi väga väga ametis ja praktikasse igati sisse elanud olevat. Igatahes on teie sisukaid kirjeldusi väga huvitav lugeda ja ma katsun nüüd omadega ka kibekiiresti järgi jõuda.

Siin on minu praktika oletatav ajakava:

Praktikanädal

Tegevus
I nädal
3.-9. oktoober
Praktika eesmärgistamine,
praktika ajakava koostamine
II nädal
10.-16. oktoober
Õppekava revalveerimine, õppetundide eesmärgistamine, e-õppe kursuse struktuuri koostamine
III nädal
17.-23.oktoober
Õppekava revalveerimine, õppetundide eesmärgistamine, e-õppe kursuse struktuuri koostamine
IV nädal
24.-30. oktoober
E-kursuse loomine
V nädal
31. oktoober-6. november
E-kursuse loomine
VI nädal
7.-13. november
E-kursuse loomine
VII nädal
14.-20. november
E-kursuse loomine
VIII nädal
21.-27. november
E-kursuse testimine (vähemalt osaliselt)
IX nädal
28. november-4. detsember
E-kursusesse vajalike muudatuste sisseviimine
X nädal
5. -11. detsember
E-kursuse käivitamine, taristu analüüs

12. detsember-13. jaanuar
Praktikaaruande koostamine, viimased kokkuvõtted
Kirjutasin meelega oletatav ajakava, sest juba praegu olen kuupäevaliselt omadega kõvasti nihkes, aga katsun sellele järele jõuda.
Teiseks puudub mul hetkel ajakavas nõustamine, mille ma loodan sujuvalt kusagile sisse sokutada ja ei oskagi esialgu ühte ja kindlat kuupäeva öelda.
Kolmandaks ei ole ma päris kindel, kas e-kursus ikka selle ajaga valmib, eks see selgub töö käigus, aga plaani seadsin sellise, et oleks mille poole püüelda.

Ilmselt pole eeldatud, et eesmärkide seadmist ja ajakava koostamist väga reflekteeritaks, aga midagi siiski:

Mida ma sel nädalal õppisin?
Ma arvan, et eesmärke oskan ma tänu rohkele harjutamisele oma tööelus üsna hästi sõnastada. Samas seda aega, kus eesmärgi sõnastamine ei oleks enam tõsine ettevõtmine, vist ei tulegi. See on ning jääb süvenemist ja mõtlemist nõudvaks ettevõtmiseks.
Õppisin taaskord seda, et kui kohe peale ei hakka, siis on pärast väga raske ree peale saada. Ja samas õppisin taaskord ja võibolla isegi kõige teravamalt oma magistriõpingute jooksul, et on aegu, kus lihtsalt nädalate kaupa ei olegi võimalik terakestki koolitööd teha, sest palgatöö surub ööl ja päeval ning ka nädalavahetustel niivõrd kõvasti peale.

Mis abistas mind õppimises?
Päris kindlasti esiteks see, et praktika kordinaator pole veel mingeid sanktsioone kasutusele võtnud mahajääjate osas. Ma olen parem iseenda motiveerija kui et motiveerun meeldetuletusest, et miski on tegemata, aga peaks olema ammu tehtud. Viimane on pigem suuremal või vähemal määral pärssiv.
Loomulikult abistas mind kaaslaste blogide lugemine. Vaatamine, kuidas nemad kõigega alustasid ja sisse elasid. Plaanisin küll ka ise kohe ajatabeli teha, aga nähes, kui ülevaatlik see Urvel on, sain endale kinnitust, et tabel on hea mõte ja võtsingi malli.

Mis takistas minu õppimist?
Muidugi ajapuudus.
Kindlasti ka nö ideepuudus, et mis ma õieti praktika raames teen ja kuidas see kõik mu magistritööga, mille osas oli ka ideepuudus, seotud võiks olla. Siinkohal suur tänu Kairitile, kes tagant tõukas ja idee andis, millega sai viimasena mainitud takistus esialgu lahendatud.

Õhku jäänud küsimused?
Hakates praktika ajakava koostama, ei suutnud ma kusagilt leida vastava aine ajaplaani. Millegi pärast ma mäletan, et praktika kestab 10 nädalat, kas see on siis 11. detsembrini? Ülejäänud aeg kuni 13. jaanuarini on järelejõudmiseks ja aruande tegemiseks?
Mis kuupäeval on praktikal tehtu esitlus? Oli ju ikka seline asi ka millalgi jaanuaris?

Mis edasi?
Edasi pean ma kasutama selle nädala õppetundi, et kui kätte võtta, on võimalik asju teha küll:)

1 comment:

  1. Tere Nele,

    Rõõm sinu tegemistest lugeda :) Su eneseanalüüs on tehtud väga hästi, mulle tõesti meeldis see.

    Ma püüan esimesel võimalusel viia sisse täiendased praktikalehele, mis puudutavad ajakava, et see oleks täpsem, aga idee on sul õige - teil jääb detsembri lõpuni aega oma aruanne kokku panna ja kohtumise kuupäev on mul osakonnaga lahtine veel.

    Püüa siis nüüd korra nädalaski märk maha jätta, endal ka kergem tunne :)

    Kairit tervitades

    ReplyDelete