Jätkasin
kursusekava revalveerimisega. Ütleme nii, et sai peaagu valmis ka. Eesmärgid,
struktuur, sisu, ajakava ja muud olulisemad asjad on olemas, lisamist vajavad
veel nt õppevara ja nipet-näpet siit sealt. Kava koostamise käigus
konsulteerisin mitme eksperdiga ja lisaks kasutasin umbes pool aastat tagasi Naiskodukaitse
instruktorite seas tehtud ajurünnaku tulemusi. Lisaks saatsin hetkel valminud
kursusekava projekti laiali ringkonna instruktoritele ja erinevate tasandite
juhtidele lootuses ka sel teel väärtuslikku tagasisidet saada.
Panen kirja, et vahepeal olen ka pisut nõustamisega tegelenud. Mult küsiti nõu,
kuidas saaks teha nii, et kõik inimesed saaks üht ja sama dokumenti korraga
redigeerida. Leidsime siis üheskoos, et google docs on see õige asi, mida
katsetada. Veel näpunäiteid dokumendi jagamise ja õiguste ja võimaluste kohta
ja ma võin öelda, et mõne aja pärast juba töötleski seda dokumenti õige mitu
inimest. Sain kasulik olla.
Mida ma sel nädalal
õppisin?
Ehk
seda, et mida rohkem mõelda, seda huvitavamaks läheb. Teiste mõtted on ka
huvitavad ja vahel lausa sellised, et ei ole iial mõelnud, et seda lihtsalt
asja võib ka nii teistmoodi näha. Arendasin oskust igavaid asju huvitavaks
muuta järgides oma põhimõtet, et kõike on võimalik põnevalt õppida ja loov
õpetus teeb igaühest geeniuse. Esmapilgul võib ju tunudda, et
administreerimine, mis on minu loodava kursuse teemaks, on nii kuiv asi, et
seda küll põnevaks teha ei saa, aga võta näpust, saab küll. Ja see on üsna hea
mõtteharjutus, et kuidas siis täpselt see kõik põnevaks ja mitmekesiseks peaks
minema.
Mis abistas mind
õppimises?
Ekspertide
mõtted nii hetkel saaduna kui varasemast ajurünnakust pärinevana. Kindlasti ka võime keskenduda ja eesmägil püsida. Tuhat muud asja oleks ka vaja ära teha, AGA kui siht on, et hetkel tuleb praktikaga tegeleda, siis ma suudan seda järgida.
Mis takistas minu
õppimist?
Ehk
see, et tahaks ju tagasisidet, arvamusi ja kommentaare kohe saada. Aga täiesti
arusaadavalt on teistel inimestel oma elu ja töö ja enamik pole võimelised kohe
minu asjadesse süvenema ja arvamust avaldama. Siis tuleb oodata ja see ongi
takistav.
Õhku jäänud küsimused?
See
küsimus leiab küll uba järgmisel nädalal vastuse, aga juurdlen siin omaette, et
huvitav, kuidas see teoorias olemasolev kava nüüd reaalsuses e-õppe keskkonda
sobitub. Kas on palju vaja ümber mõelda? Kui mõelda, siis on ju ikkagi õigem
alustada eesmärkidest ja siis leiutada, kuidas nendeni jõuda, aga äkki
tegelikkuses on lihtsam vaadata enne, kuidas ja kuhu saab ja siis sõnastada
eesmärk. See viimane on puhtalt uitmõte, mida ma kunagi järgima ei hakka, isegi
kui see peaks tõele vastama:).
Mis edasi?
Edasi
siis plaani ellu viima ehk järgmisel nädalal Iliasse.
Millises e-keskkonnas sa muidu plaanid kursuse läbi viia?
ReplyDeleteMul on väga hea meel näha, et oled joonele saanud ja sissekannete põhjal tundub, et see huvitab sind ning võtad asja südamega. :)