Tuesday, November 29, 2011

4. nädal

Sel nädalal võib öelda, et kolisin Iliasesse. Nädala algul tegelesin küll veel pisut ka õppekava revalveerimise ja kursuse struktuuriga viies sisse ekspertidelt tagasi saadud mõistlikke ettepanekuid. Enamikke tehtud ettepanekuid arutasin Naiskodukaitse esinaisega ning ma ise arvan, et jõudsime just diskussioonis parima lahenduseni. Võin öelda, et olen kursusekava hetkeseisuga kohe täitsa rahul.

Ja siis sellest Iliasesse kolimisest. Oma e-kursuse teen ma õpihaldussüsteemis Ilias, sest just seal asub Kaitseväe e-õppeportaal ja sinna koondab kõik oma e-kursused ka Kaitseliit sh Naiskodukaitse. Olen Iliases varem toimetanud ka ja isegi selle sama Administreerimiskursuse sinna panekut 2 korda alustanud. Mõlemal varasemal korral on asi ilmselt nii aja kui oskuste nappuse tõttu katki jäänud. Nüüd taaskord mõneajase vahega Iliasse minnes, oli seal taaskord kõik muutunud. Ilias areneb tõesti pidevalt ja uusi võimalusi muudkui tuleb ja tuleb. Enne, kui ma ennast Iliase uue näo ja teoga kurssi hakkasin viima, kustutasin kogu oma eelneva töö Administreerimiskursuse teemal ära – ühtegi küsimuse pojakestki ei jätnud alles. Miks? Eelkõige ilmselt sellepärast, et esiteks ma tunnen, et magistriõpingutest on midagi kasu ka olnud ja ma oskan nüüd asju nii paremini teha kui paremini mõelda – haridustehnoloogile kohasemalt ja teiseks sellepärast, et mul on hea uhiuus kursusekava, mille alusel kursust luua.

Sain selle nädalaga Iliasesse oma kursuse 2 esimest nädalat. Kokku on mul kavandatud 10 nädalane kursus ja need 2 esimest nädalat ei olnd kindlasti kõige keerulisemad üles ehitada, aga ma arvan ikkagi, et ma olen omadega graafikus, sest eks algus olegi kõige raskem. Ja Iliase uue kuue ja hinge-elu tundma õppimine võttis ka ju oma aja. Mitmel korral jäingi ise pusimisega hätta, aga õnneks oli mul kohe, vaid skype-i vestluse kaugusel juhendaja, kes iga rumala küsimuse puhul juhatas, et kust kaudu ma probleemile lähenema pean. Selle viimase üle on mul hea meel – nii selle üle siis, et mul juhendaja varmalt koguaeg käepärast oli, kui ka selle üle, et ta ei võtnud mult võimalust ise leiutada ja õige teeni jõuda.

Ma ise olen õigupoolest väga põnevil ja tahaks juba hirmsasti kedagi oma kursuse sisse lasta, et esimest tagasisdet kuulda. Eks ma teen natuke veel edasi ja siis lasen esimesed testijad sisse, sest enne algusest muutma hakkamist tahaks ksukile maale nö valmis jõuda.


Mida ma sel nädalal õppisin?
1)    Õppisin taaskord Iliast tundma. Ja ma olen täitsa kindel, et see õppimine pole veel läbi. Eks ma ikka iga päev avastan süsteemis midagi uut või mõne nipi, kuidas midagi lihtsamalt teostada.

2)    Ehkki mul on tavaliselt suhteliselt raske iseenda tehtust midagi ära kustutada ja ma olen täpselt seda tüüpi, kes „oma lapsest“ ei taha tükikestki loovutada, siis sel nädalal tundsin ma, kui magus tegelikult võib olla see õnnis kustutamine ja puhtalt lehelt alustamine. Huvitav, kust see tunne küll tuli? Äkki ma hakkan suureks saama?:)

Mis abistas mind õppimises?
1)    Teadmine, et juhendaja on koguaeg käepärast, kui millegagi hätta jään. Eks see teadmine julgustab ka rohkem ise katsetama ja otsima ning enamasti lahendused tulevadki ilma kõrvalse abita.

2)    Väärtuslik tagasiside kolleegidelt/ekspertidelt kursusekava kohta. Mis seal salata, eks oma roll on sellelgi, et valdav osa tagasisidest oli väga positiivne ja ma kohe tundsin, kuidas kõik asjasse pühendatud nüüd minuga ühes rütmis hingavad ja kannatamatult kursuse valmimist ootavad.

Mis takistas mind õppimises?
1)    Võibolla see alatine probleem, et kui liiga innukalt mingi asja tegemisse süveneda, siis kannatab seal juures see iseenda õppimise märkamise protsess. Ehk siis see nö toode saab olulisemaks õppimisest. See on asi, mida ma oma õppuritele alati räägin ja püüan ka enda puhul vältida, aga õppuri rolli sattudes kipub see ikka juhtuma ja see on kindlasti mulle endale üks arengukohti.

Õhku jäänud küsimused?
Hetkel polegi. On ainult ootus, et mis sellest uuest kursusest välja tuleb ja kuhu ma küll praktika lõpuks areneda võin ja millega hakkama saada.

Mis edasi?
Teen kursust edasi rakendades nii eelnevaid kui praktika käigus omandatud teadmisi.

1 comment:

  1. Sinu elevus ja positiivsus tekitavad minus ka elevust, et mis sealt nüüd välja tulema hakkab :)

    Kairit

    ReplyDelete